top of page
Search
  • Hypetech Marketing

קידום דיגיטלי בעולם העסקי הבינלאומי – הנחות בסיס לקראת אסטרטגיה שיווקית


לעיתים נדמה שהמילה "דיגיטל" השתרבבה בשנתיים האחרונות כמעט לכל נושא שיווקי. בשנה האחרונה אפילו עוד יותר. מאז שהעולם ניסגר, חברות רבות עברו לעבודה היברדית וכולנו התחלנו לנהל ישיבות, הדרכות, כנסים ותערוכות באופן וירטואלי- בכל תכנית שיווקית תופיע בגדול המילה "דיגיטל". סביר להניח שיהיה גם מישהו בצוות שיכריז "צריך חברה מתמחה". מתמחה למה? ומה צריך? לשם כך, ריכזנו כמה הנחות בסיס:


1. מה המטרה שלנו? ראשית – חשוב לזכור שדיגיטל הוא לא המטרה. הוא הכלי בהעברת המסר הנכון לקהל הרלוונטי. בדיוק כמו כל כלי שיווקי אחר – אתר אינטרנט, יחסי ציבור, פרסום, ברושורים ועוד. לכן, ראוי וחשוב להחליט איזו מטרה אנחנו רוצים להשיג באמצעות הקידום הדיגיטלי. האם ליצור מודעות במדינת יעד, האם לספר על פיתוח חדש, האם לדווח על עסקה. בעולם ה B2B לא מקדמים מבצעי מכירות, מטרת העל היא "המה", באמצעותה נגיע ל"איך".


2. קידום ממומן – על שום מה ולמה? פרסום בכל רשת חברתית, או בגוגל הוא למעשה שימוש בנדל"ן הרשת כפלטפורמה לפרסום מודעות. הרשת מקצה לנו מקום ואנחנו מפרסמים. בדיוק, כמו שבעבר הלא רחוק פרסמנו על פני חצי עמוד או עמוד שלם בעיתון מודפס מקצועי. המודעה לא יוצרת במה לדיון, לא מהווה הצהרה או כל פעילות אחרת ברשת. זהו פרסום נטו לצורך חשיפת החברה או הגברת המודעות אליה, וכך צריך להתייחס אליו.

יחד עם זאת, חשוב להמשיך להשתמש ברשתות ככלי ליחסי-ציבור. על כך, תוכלו לקרוא בפוסט קודם.


3. טירגוט – הכצעקתה? החלטתם שהרשתות מתאימות למטרה? בדקו שהקהל שלכם אכן שם ואפשר לטרגט אותו באמצעים שהרשתות מעמידות לרשותכם. בכל רשת ובגוגל, האמצעים דומים אך שונים. יחד עם זאת חשוב לזכור – טירגוט הוא אופציה שנפתחה בשנים האחרונות לעולמות הצרכניים. בעבר כדי לפרסם את קולקציית ג'ינס הסקיני החדשה של קסטרו, היה צורך לעלות עם שלט חוצות ענק מעל איילון. סביר להניח ש 30% מהעוברים בכביש לא לובשים ג'ינס על בסיס קבוע, 40% נוספים לא הקפידו על המשקל בשנה האחרונה והסקיני בכלל לא רלוונטי להם. נשארנו עם קהל של 30% במקרה הטוב והוצאה תקציבית ענקית. הדיגיטל שינה זאת לחברות המסחר – עכשיו אפשר למצוא כמעט במדויק את ה 30% הרלוונטיים לפי תחומי עניין, קבוצות שחברים בהן, רכישות קודמות, ביקור באתר קסטרו, גילאים ועוד.

לעומת זאת, העולם העסקי מאז ומתמיד טירגט – כאן בדרך-כלל לא מדובר במסות. כל חברה מצאה או יודעת לאתר בדיוק את קהל היעד שלה, לרוב באמצעים ישירים. הרי לא פרסמתם את הפיתוח הטכנולוגי האחרון שלכם בניו יורק טיימס או על שלט חוצות בעיר. עשיתם זאת בתערוכות מקצועיות, בכנסים, בעיתונות מקצועית שנקראת ע"י קהל היעד שלכם, בניוזלטרים ישירים ועוד. כל אלה כבר ביצעו לכם טירגוט. יש לנו סוס מנצח, בואו נמשיך להשתמש בו.


4. אתרים מקצועיים – עבר, הווה, או גם עתיד? גם עתיד. כאמור, האתרים המקצועיים כבר טירגטו את קהל היעד שלכם. הוא נמצא שם, הוא קורא, הוא הרבה פעמים גם מנוי בתשלום. כל אתר שמכבד את עצמו, מספק נתוני צפייה, נתוני שימוש ומאפשר גם פרסום של תוכן שיווקי, כתבות וידאו או אפשרויות מותאמות אחרות לפי טירגוט של מדינות יעד. אז אם קהל היעד שלכם כבר שם, למה לא להשתמש בפלטפורמות שכבר עשו עבורנו את העבודה, ולקדם באמצעותן את החברה?

ללא ספק העולם העסקי, לא דומה, ולא צריך להיות דומה, לעולמות תוכן של השוק הצרכני, עבורו הדיגיטל מציע טירגוט רלוונטי. דיגיטל הוא ההווה והמחר, אבל לפני כל קפיצה למים העמוקים, מומלץ לבנות אסטרטגיה דיגיטלית. העולם הדיגיטלי הוסיף אפשרויות לקידום שיווקי, אבל עדיין לא החליף את הכלים שיש להמשיך ולהשתמש בהם.

רוצים לשמוע עוד? לשבת יחד על התוכנית לשנה הקרובה? דברו איתנו ונקבע!

26 views0 comments
bottom of page